Større enn kalv på Kalvöen

Havnen på sørsiden så ut som den ikke hadde vært i bruk siden 1950-tallet

Flotte gressplener og koselige hus

Etter en fin seilas i Kosterfjorden fant vi fram til Kalvöen og en ledig SXK bøye. Her hadde vi aldri vært før. Jeg fjernet ankeret i baugen slik at fortøyningen til bøya kunne gå fritt uten å dytte borti ankeret når vi dreiet etter vinden.

Utpå ettermiddag tok Ingird og jeg jolla inn til land for å gå tur.  Etter å ha gått forbi noen svarte sauer, fant vi etterhvert en smal bilvei som visst nok ingen biler har kjørt på og som ble oppført som et arbeidsledighets-tiltak på 1930 tallet. Vi ruslet etter veien og forbi et gjerde. På innsiden av gjerdet fant Ingrid noen pizza-store ekskrementer som definitivt ikke stammet fra sau (eller kalv for saks skyld!) Vi så ingen andre dyr, men det måtte jo være noen kjempestore like i nærheten, så vi ruslet stille og rolig videre og tilbake til jolla. (senere så vi langhårede highland-kuer gresse fredelig på øya..)

Dagen etter var det sol og ledig bøye litt lenger inn i bukta.  Siden det kun er lov å ligge 24 timer på en SXK bøye, flyttet vi oss til den andre bøya og spiste frokost.  Jeg tok etterhvert jolla inn til land på egenhånd for å utforske mer.  Her var det flotte gressplener, koselig hus og en liten havn på sørsiden som så ut som den ikke hadde vært i bruk siden 1950-tallet.

Senere på dagen dro alle tre inn til Havstensund for å gå i mat/båtbutikken + kjøpe is.  På kvelden tok vi jolla til land for å grille og feire St.Hans aften.

-En stille og flott kveld i solen.