I kanalen igjen

Morten hviler ut etter en frisk seilas.

Klare for syv sluser i Berg

Göta Hotel i Borensberg

Det ble en blåsete natt på svai, men festet holdt:)) Vi heiste anker etter frokost og gikk forbi Oxelösund og ut fjorden til frisk SV vind til Arkösund.  Morten klarte 8,3 knop med revet genoa (..og litt motor..) Ved Snedskär var det for mye vind i havna, så vi gikk videre rundt hjørnet til Arkösund.  Her fikk vi fin plass på boj med baug inn.

Dagen etter tok vi etappen til Stegeborg. Morten og Rigmor tok runden på borgen og Ingrid og jeg gikk en fin tur på den lille halvøya.  Middagen ble inntatt i kveldssolen på Stegeborg Hamnkrog – absolutt å anbefale! Halstrad Röding. ..mmmm.

Så var det siste strekning for Morten og Rigmor, til Söderköping.  Vi gikk de tre slusenen fra Mem og opp til fin sol og hyggelig by.  Vi fikk plass omtrent der vi lå sist, men klarte unngå å gå i brygga.:))

Etter en liten runde i byen og på toppen av fjellet, fikk vi en flott kveld på Rådhus Krogen. Trist at gjestene mønstrer av her, men sånn er det….

Vi har altså bestemt at vi tar kanalen hjem igjen også.  Dårlige værmeldinger og mye regn er ikke noe å trakte etter rundt sydspissen av Sverige.

Vi ankom Berg i går kveld og ble liggende klare for slusetrappen i dag tidlig. Fem over åtte var vi i gang..:))

Etter en lang dag med mange sluser ligger vi nå Borensberg like ved Göta Hotel.

/TM

Publisert i LaRSS 2012
One comment on “I kanalen igjen
  1. Rigmor Frogner sier:

Heisan! ja det var trist å mønstre av Breezita. Vi hadde fantastiske dager ombord! Jeg tenkte på dere i dag. Tidlig opp og mye arbeid! Bra dere er ferdige med slusetrappa. Jeg tenker dere er tidlig i seng i dag. kanskje sover dere alt…