Supert utgangspunkt for å hoppe små grodor

brygga

Brudeparet kom i rosa elbil.

tur til Skäddhåla

Ingrid og Harald nyter en fin kveld på vei til «Skäddhåla»

pikene på broen

Mina og Ingrid er «pikene på broen» og spiser is.

Etter hyggelig helgebesøk av Harald med gåtur til Påskfyrsberget og Skäddhåla samt iaktakelse av «bryllup på brygga i rosa elbil», var det tid for besøk av Mina.

Vi slapp tampene for en kort tur nordover til Lysekil, og fikk fin plass longside i gjestehavnen. Etter en gåtur ut mot Stångenäs, hvor det er fantastisk fin natur,  gamle hus og fire harer, gikk vi tilbake til båten og spiste middag.

Mina kom dagen etter, som avtalt med bussen fra Oslo via Strømstad. Senere på kvelden ble det deilig middag på «Pråmen» – anbefales!

Dagen etter seilte vi syd til Gullholmen og fikk fin plass i solen midt på brygga med utsikt til «mine» tre hus på Lilla Gullholmen.  Vi kjøpte is og tok en liten rusletur over broen på trange gater blandt små hus.

Onsdagen bød på litt SØ vind, sol, overskyet og litt regn på ettermiddagen.  Vi gikk for genua / motor til Lilla Kornøen og fikk fin plass, akkurat der vi hadde håpet.  Det var kun en båt til her og det kom inn en norsk båt til etter oss.  De hadde ikke vær her før, men hadde hørt at det skulle være fint her på midsommar.

Vi har i hvertfall god plass, god mat, godt drikke og et supert utgangspunkt for å se på svenskene som «majar» (betyr: «løve», å kle med løv) stången og hopper små grodor på fredag.

Tagged with: , , ,
Publisert i Sommerferie 2013
2 comments on “Supert utgangspunkt for å hoppe små grodor
  1. Heisan! Jeg skjønner at dere har det supert. Og været har dere stort sett vært heldige med! I morgen går jeg til ferie!!

2. Helle sier:

Hei alle sammen !! Koselig å se dere 🙂 Kom hjem fra bordeaux i går ! Har ikke ord.. . .Dette er dent mest egoistiske og flotteste opphold jeg noensinne har opplevd !! Kommer til å prege resten av mitt liv 🙂 Søsteren til Harald var en reddende engelen da jeg skulle reise på mandag . . .!! God klem, og kos dere videre!!