Sveitsere, rottestoppere og besøk fra Norge…

Ingrid speider etter delfiner

Etter to dager i San Remo dro vi videre til Imperia. Her traff vi to hyggelige Sveitsiske familier, samt et hyggelig hollandsk par. Her ble vi også i to dager.

Den siste kvelden sitter vi og prater overbord med sveitserne, da vi oppdager en stor rotte på kaia som prøver å komme ombord i nabobåten, balanserende på fortøyningstauene! Vi hadde lagt merke til at flere båter hadde «rottestoppere» på tauene. Vi fant fram noen store papptallerkener og lagde «stoppere» så godt vi kunne vi også.. Ikke hyggelig å få en sånn ombord..

Dagen etter satt vi kurs for Loano – så også en av de sveitsiske båtene, Spyri.

Havnen i Loano er ny, flott og dyr -med flotte dusj og WC fasiliteter. Her stod tre mann klare for ta i mot våre fortøyninger! Det var vindstille og flatt vann, men vi lot dem gjøre jobben ferdig og takket så mye.. (før vi justerte det slik vi ville ha det…)

Phillip, Charlotte og hunden Jack var et hyggelig bekjentskap

Her fikk vi tilbud om «betal for to og bli i tre dager» + gratis velkomstdrink i Yachtklubben!  Sveitserne i båten Spyri, Phillip, Charlotte og hunden Jack, kom etter og la seg ved siden av oss. Den andre sveitsiske familien i båten Ariel kom også og vi fikk hyggelig besøk ombord før det ble middag i gamlebyen.

På veien til Finale Ligure ser vi delfiner.

Etter tre dager dro vi videre til havnen i Finale Ligure, som ikke var spesielt fin. Neste dag gikk turen til Varazze, som også er en dyr, flott havn. På veien så vi månefisk og mange delfiner. Vi vurderte å gå videre til Genova, men her var det båtmesse snart, så vi fikk tips om at det kanskje er dårlig med havneplasser i og rundt Genova. Vi gikk da tilbake til Loano og fikk «tre for to» tilbudet igjen. (men gratis drinker ble det ikke denne gangen…)

Etter noen dager kommer Spyri tilbake også, de har kjøpt vinterhavn her. Vi diskuterer litt, forhandler pris på havneplass og bestemmer oss for å ligge her til Anne Synnøve og Rita kommer på besøk fra Norge. Bursdagen til Ingrid ble feiret ute i Gamlebyen sammen med Phillip, Charlotte og Jack og det ble en hyggelig kveld ombord i Breezita etterpå.

Hyggelig med besøk av Anne Synnøve og Rita.

Den 5. oktober kom Anne S og Rita med toget fra Pisa. Det var veldig hyggelig å se dem igjen og vi fikk noen fine dager med bading, seiling og middager i gamlebyen.

I dag har Ingrid reist med Anne S og Rita en tur til Cinque Terre og Luka for noen dager og jeg er gressenkemann. Snart bærer det tilbake til Frankrike og flere hyggelige besøk fra gamlelandet.

Tagged with: , , , , , , ,
Publisert i Middelhavet 2014
8 comments on “Sveitsere, rottestoppere og besøk fra Norge…
  1. Adrian Carr sier:

Hyggelig med nyheter fra båtlivet sydover. Men, var det ikke en rotte som først spredte svartedøden om bord i en båt…..

2. Hanne sier:

ohoi!! det er jo ingen ende på hva man kan oppleve, når man enn vann -og landstrykere!:D rottestoppere var lurt og så koselig å få besøk av jentene da!:) skulle gjerne besøkt dere også, men vi har desverre dos velas… men vi sees jo plutselig uansett da…;) gleder meg til å se og høre mer ! idag har det vært årets første «årnklie» høstdag her på øya, med 8 grader på mårran med kald sterk vind (var ikke så gøy å kjører scooter til og fra jobb idag ) og regn i hele dag. Så fortsett å nyt sola 😀 kos og klem herifra!

3. Hanne sier:

– når man ER vann- og landstrykere mente jeg 😀

4. Breezita sier:

Hei Hanne! Takk for koselig «oppdatering» hjemmenfra. Veldig hyggelig med kommentarer på bloggen 🙂 Gleder oss veldig til å se dere! Ikke så lenge til det! Kos og klem tilbake. Og hils de andre!

• Hanne sier:

hehe, ja dere må jo ha litt oppdatering dere også!:) koselig med bloggen deres!!nei ikke lenge igjen , blir koslig!! 🙂 takk takk, hilser tilbake fra Alex så langt 😀 Nå ere John Rambo og ei stor godteriskål på bordet:)

5. Heisan! Morsomt å høre fra dere i ny og ne. Det både ser og høres nydelig ut å farte rundt omkring i varmere strøk. Jeg bader enda her oppe i Nord. Det er ca 12-13 grader nå. Vi har lagt bak oss årets båtliv. Nå er det bare regn, vind og torden. Tror dere har det mye behagligere ja!

6. En varm hilsen til dere fra Steve og Bjørg.. Det er morsomt å se dere, nesten live!!!